Blogue de Lyne Robichaud

18 septembre 2010

Que fait-on à 'Phoenix's Nest' (EAv)? What goes on there?

Love is everywhere… L’amour est partout

--- (English version below) ---

• Nous sommes des amis.
• Nous nous apprécions, nous nous aimons.
• Nous nous soutenons.
• Ensemble, nous sommes incroyables.

SE RELIER, COMMUNIQUER
Sentir que je fais partie d'un groupe. Me relier à ‘The Phoenix's Nest’, c'est avoir un réseau pour le soutien ou pour le simple plaisir de jouer sur l’Empire Avenue. Je m’intéresse à mes amis, je soutiens mes amis, et ceux-ci me témoignent de l’attention en retour.

Sentir la solidarité entre nous. Je peux compter sur les amis de ‘The Phoenix's Nest’ pour échanger à propos de l’Empire Avenue, mais aussi je peux leur parler de mes intérêts, de mes passions. Quand j’ai besoin d’un coup de main, mais amis sont là pour m’aider. Se relier, c'est se faire demander comment va sa journée et... être écouté. C'est aussi découvrir des gens intéressants.

Rigoler entre amis. L'humour qui, utilisé de façon appropriée (donc pas au détriment des autres), est un liant entre les individus. C'est un incroyable décapant du stress.

>>> J’adopte une attitude sympathique et enjouée.

ÊTRE RECONNU ET VALORISÉ
Être reconnu, c’est sentir de la reconnaissance et en offrir aux autres, par des gestes simples que nous posons et qui font que l’autre se sent quelqu'un, important pour nous.

La reconnaissance, c'est aussi nos amis qui nous manifestent qu'ils sont heureux que nous soyons là, qu'ils sont contents de nous côtoyer, et qui nous donnent régulièrement du feedback positif.

La valorisation est très importante pour nous.

>>> Je transmets de la chaleur humaine dans mes relations.

CONTRIBUER, RÊVER
‘The Phoenix's Nest’ se distingue des autres communautés de l’Empire Avenue par son univers imaginaire: amitié, solidarité et amour.

Sentir que l’on sert à quelque chose au-delà de soi-même.

>>> Je démontre mes capacités de jeu.

*******************************************

WHAT GOES ON AT ‘THE PHOENIX'S NEST’?

The sweet smell of love is in the air…

• We are friends and like each other
• We appreciate and love each other
• We support and respect each other
• Together: we’re amazing

TO CONNECT, TO ENGAGE AND TO SHARE

I get the feeling that I am part of an active and thriving community that is there for me. Connecting with ‘The Phoenix's Nest’ is gaining an active network of support, a place to have fun while playing on Empire Avenue.

I take interest in my friends, I support my friends, and they give me back some support too.

I feel solidarity between us. I can count on friends of 'The Phoenix's Nest' to exchange views about Empire Avenue, tell them about my interests, my passions and my challenges. When I need a hand, my friends are by my side to support me. Connecting to ‘The Cave’ is being asked: “How was your day”, to be heard and appreciated. It is also about getting to know interesting people.

Humor used appropriately (i.e. not at the expense of others), is a bond between all of us. It is an incredible stress remover.

>>> I have empathy and a playful attitude.

TO BE RECOGNIZED AND VALUED

Being recognized is to feel acknowledged by offering gratitude to others, through simple gestures. Others feel important, important to us.

Recognition also comes from friends that show they are happy that we are by their side. They are glad to hear from us and connect with us. They are happy when we regularly give them positive feedback.

Recognition is very important for us.

>>> I convey warmth in my relationships.

CONTRIBUTE, DREAM

The Phoenix's Nest distinguishes itself from other communities on Empire Avenue by its imaginary universe: friendship, solidarity and love.

Feeling that I am useful and involved in something bigger.

>>> I demonstrate my playing abilities.

2 commentaires:

Flaming Dragon a dit...

Super Lyne, merci pour tous tes efforts, je suis tellement content de t'avoir comme partenaire!

Unknown a dit...

Me too! This is a wild ride.

 
TwitterCounter for @Lyne_Robichaud